måndag, december 06, 2010

November Rain

jag minns allt som om det var igår. vi drog till gränna och vi skulle ses där. jag såg dig men du verkade inte förstå att det var jag. jag började tveka, var det du? sedan såg jag ett namn på dina skor och jag visste att det var du. så jag gick fram och vi snackade. jag minns hur vacker du var, ditt långa svarta hår, pilotbrillor, spandexbrallor och skinnjacka.

jag minns att jag blev så jävla packad, å jag tappade bort dig någonstans på vägen till någon fest. men där var du sedan, vi möttes halvvägs och vi sa att det inte var någon idé att dra till festen för vi blev inte insläppta. ni drog ändå, sedan kom ni tillbaka, jag tog dig i handen och där vandrade vi, fulla men glada.

jag minns att vi satt och frös ute, och du drog iväg en stund. jag följde dig halvvägs å du sa åt mig att inte bli arg.. du skulle bara dra å röka lite. jag ville inte, men släppte din hand till slut.. du lovade att komma tillbaka å vi kysstes.

du kom tillbaka och du fick den lysande idén att knacka på hos danne sent på natten. hans mor öppnade dörren och där stod vi, fulla. sedan satt vi utanför en stund å snackade, några andra var också där. de erbjöd oss varsitt rum men jag sa att jag ville sova med dig. vi fick dra ner i källaren för att sova där. inne i rummet låg jimmy å knullade en brud, han bad oss vänta en stund och vi satt utanför dörren, hörde hur dem flåsade på andra sidan.

så oromantiskt... men ändå så underbart, för du var där. du satte på november rain på datorn. när klockan började närma sig fem så tittade du upp bussar tillbaka till jönköping. du hittade en och precis när vi skulle gå så öppnade du upp en dörr, och där fanns en madrass. trötta som vi var gick vi och la oss där och sov. vi låg så tätt inpå varandra.

dagen efter kom jimmy in och sluddrade något om att dannes brorsa snart skulle komma hem. så vi bestämde oss för att dra till bussen. jag minns det också, vi höll varandra i handen hela vägen,. sedan satte vi oss längst bak i bussen och sov. några stationer senare hoppade cladde och albin på bussen. minns att de pratade om jimmy.

vi hoppade av i jönköping och du väntade med mig vid tåget. vi kysstes hejdå och jag hoppade på tåget. jag minns att jag kom på mig själv med att lukta på mina näthandskar. dem luktade öl, hårspray och rök, de lukterna jag kopplade samman med dig. jag tvättade inte dedär handskarna på en hel evighet, om jag ens någonsin gjorde det. dock försvann lukten med tiden, men minnena, de minnena kommer föralltid att sitta kvar i huvudet.

jag hatar vad vi gjorde mot din flickvän. jag hatar att jag förlorade er båda den dagen. men de fina minnena, som de jag precis skrivit om, de finns ändå kvar. och jag önskar vi bara kunde spola tillbaka tiden en stund, för att uppleva det en gång till.

du var guld, du är guld. du gjorde mig alltid så förbannat glad. once upon a time it was you and me against the world. sorry I crushed yours.

all my love

2 kommentarer:

San sa...

Fint skrivet. Är alltid bra att spara på de bra minnena :)

MissPain sa...

ja verkligen!
tack sötnos <3