fredag, september 04, 2009

On a silverplate perhaps?

Jag förstår inte, kan inte riktigt få in i mitt huvud (som f.ö är fullt av massa skit!) hur det kan finnas dem som verkar få allt! Allting bara klickar för dem, de glider på en räkmacka igenom livet. Och nej jag ska inte sitta och säga här att jag vet allt om just dessa människor, vet inte exakt vad de gått igenom. MEN de har så få motgångar som möjligt och medgångar nästan hela tiden.

Jag ska inte säga att jag vill vara avundsjuk på dessa människor. Men visst känns det i själen när man ser lyckliga människor. Nej jag vet inte vad som döljer sig i deras djupaste tankar och sinne MEN det finns faktiskt dem som verkligen har det bra, tillochmed inom sig! Och jag ser på dessa människor med avund. Tänk om jag kunde fått vara dendär lyckliga tjejen med en bra karriär, en pojkvän som älskar en över allt annat, pengar så att man åtminstone kommer runt och en fin lägenhet någonstans, samtidigt som man får må bra inombords!

Jga avundas dem som bara mår bra inombords fast kanske inte har allt. Jag menar, tänk om man hade fått må bra. Sen har ju alla motgångar, det säger jag inget om, men att man iallafall får vara lycklig största delen av dagarna och åren man lever.

Jag hoppas att en dag kan jag lägga saker bakom mig och en gång för alla verkligen gå vidare! Jag hoppas att jag en gång får se mig själv lycklig och verkligen känna det. Önskar att det löser sig med karriär, kärleken osv. En gång vill jag kunna vara en sådan person som lever ett normalt liv.

Someday, somehow... If I live to see it happen, I'm gonna be happy! (isn't it so?)

Inga kommentarer: