måndag, september 07, 2009

I'm fucking falling apart

Var hos läkaren idag, en tid som jag bokat för 2 veckor sen. Sa vad det gällde och att jag behöver någon att prata med. Vill inte sättas på medicin igen, jag tokvägrar! Problemet är att det är kö till att få träffa någon att prata med, så det lär ju inte hända än på ett bra tag. Och innan det händer kommer jag rent av att falla ihop! Menmen.

Efter läkaren var jag i stan med mamma. Fick en kalender, stickor och garn så att jag kan börja sticka en halsduk. Var jätteivrig att sätta igång när vi kom hem men upptäckte snabbt att jag fick ångest av det.. Ingenting blir ju rätt någon gång. Detta är verkligen terapi för mig; stickning! Att bara sitta och ta det lugnt, försöka åstadkomma något fint, jag får panik! Har lipat ett x antal gånger redan, men ska fan inte ge upp.

Annars är det mesta bara jobbigt just nu. Känner hur krafterna bara försvinner ur mig. Hur det knappt finns något kvar inuti mig mer än ångest.

Jag säger bara "fuck" och hoppas att någonting kan bli bra snart.

Inga kommentarer: