fredag, september 11, 2009

11 september

Konstigt datum detdär. Det är ju liksom ett datum som etsat sig fast i huvudet på en. Så säger någon 11 september så för det tankarna direkt till året 2001 och terrordåden mot WTC i USA. Det är någonting som alltid kommer att kommas ihåg, vad som än händer.

Jag minns dagen jätteväl. Mamma var på kurs i Stockholm och under denna tiden jobbade pappa i Stockholm. Jag som bara var 11 år då var hos farmor med lillasyster. Vi hade sovit där och jag hade klätt på mig och skulle gå ut till köket för att äta frukost. Innan man kommer till köket så är det ett vardagsrum där tv'n var belägen. Och där blev jag ståendes, stående tittandes på tvskärmen som visade hur en hög byggnad föll ihop som ett sandslott, ett korthus. Och jag undrade "vad är detdär för film?" Jag förstod inte.

Ja herregud, tänk att man kan minnas en dag så väl som denna. Hemskt, men med fast tro så tror jag att det var USA som utsatte sig själva för terrorattacken. Har man sett filmen Zeitgeist så börjar det röra runt i huvudet och man börjar tänka efter lite. Säger dock inte att den talar sanning eftersom ingen vet, förrutom den högre makten i USA.

Hur det än var så är det tragiskt. Men vore nästan mer tragiskt om det i själva verket var USA själva. Eller ja, den högre makten som då var USA's styre, nämligen Bush och hans anhängare.

Om man ska se lite vad som hänt idag för mig så har det inte varit något särskilt. Stickat lite mer på min halsduk som faktiskt snart närmar sig en meter! Har även klippt gräset idag samt haft en mysig kväll med familjen. Vin å mys + tv = bra fredag!

Inga kommentarer: