måndag, september 20, 2010

Valet!

en skam för Sverige att SD kommit in i riksdagen. jag gillade monas tal när det var avgjort. hon erkände med ett mod att dem rödgröna gjort ett dåligt val (speciellt socialdemokraterna). miljöpartiet gjorde ju faktiskt bra ifrån sig. sedan sa hon att dem aldrig någonsin tänker sammarbeta med SD. och jag tycker det är rätta tag. samtidigt måste dem nog fundera på invandringspolitiken lite mer. men inte på det sättet SD gör.

så nu ska jag gå å lägga mig. snurrig i huvudet och med ett aggressivt humör. jag ville haft rödgrön regering. jag ville ha jämställt och en bättre skola. istället fick vi nu ett "arbetarparti" som gynnar dem som redan tjänar bra, ett parti som missgynnar skolan genom att komma med omöjliga förslag.

så är det. min åsikt. å hör sen!

Inga kommentarer: