söndag, mars 14, 2010

Time flies

Vad hände? Vart tog tiden vägen? Vad hände med allt jag skulle göra som redan är gjort?

Flashback big time! Människor som passerat i mitt liv, som betytt så jävla mycket för mig. Som visat sig vara
helt annorlunda än vad jag trodde. Som svikit mig på diverse sätt, som lämnat mig, som skrämt mig halvt till vanvett.

Dem bästa åren i mitt liv, när jag var liten. Sprang runt i skogen med mina kusiner och byggde kojor.
Det ledsamma då var när man var tvungen att gå hem, och vänta tills morgondagen innan man kunde fortsätta
med sitt kojbygge. Alla bilder från förr, där det är fullt av leenden, skratt och lek. Jag vill ha det tillbaka!

Studenten som kom så fort inpå, och tog slut på en bråkdels sekund. Alla man sa att man skulle hålla
kontakten med, som man idag gett upp. Allt som skulle göras innan man blev vuxen, som man inte hann.
18års-dagen som tog slut så jättefort, körkortet som var i handen 2 månader därefter.

Min lillasyster fyllde 18 i fredags! Och det känns som det var en hel evighet sen som jag blev 18. Nu sitter jag
här och min 20årsdag knappar in. Vad hände? Vart tog allt vägen? Where are those happy days?

Gud, jag blir så jävla sentimental ibland. Men det gör ont att allt gått så fort, och nu passerar det i revy framför mina ögon.
Varje dag flyger förbi utan att det känns som man åstadkommit någonting alls. Jag är rädd för tiden, så jävla rädd!

Inga kommentarer: