tisdag, april 10, 2012

hampus - personal jesus

flest människor fyller visst år just 10 april, så även min älskade finaste själsfrände. idag för 24 år sedan gjorde han sig tillkänna för världen. i sju år har jag fått känna denna fantastiskt fina människa, i sju år har vår relation gått upp och ner, i sju år har vi hjälpt varandra genom motgångarna som staplats på hög. jag kan inte med ord beskriva vad hampus betyder för mig, för det går inte, det är obeskrivligt i allra högsta grad. vad vi har är annorlunda, det är sådant som många människor aldrig kommer förstå sig på, jag skiter i vilket.... så länge jag har honom vid min sida, så länge jag får kalla honom min bästa vän, min älskade själsfrände så är jag nöjd, that's it. att försöka förklara vad vi är för varandra är näst intill omöjligt, ja omöjligt. det är svårt att beskriva en människa vars liv sammanflätats med sitt eget, det är svårt att beskriva en människa som man skulle dö för, det är svårt att beskriva en människa som betyder så pass mycket som hampus betyder för mig.

jag hade gärna önskat att alla fått lära känna den människa jag lärt känna, dock är det omöjligt då jag delar något med honom som ingen annan gör. det är så svårt att beskriva, om än svårare att förstå sig på. jag känner den finaste, bästa och mest älskvärda person av alla. och även om han inte alltid visar detta så vet jag. en mer rättvis människa får man leta efter. jag tycker inte alls att det är konstigt att jag älskar denna man mer än vad jag älskar mig själv, det är en självklarhet för mig. hur kan man inte älska någon som funnits där för en i de svåraste av tider, som förstår sig på en? klart jag älskar människan till döden om inte ännu längre. 

hans själ är det finaste, för den lyser så jävla klart. hans sätt att vara får mig att bli alldeles varm i hela kroppen. detta är en man som man sällan träffar på, klart jag tänker kämpa för honom, klart jag tänker vara där och ta emot honom när han faller. något annat vore konstigt, sjukt! han förtjänar all jävla kärlek i världen. 


grattis till världens mest underbara i hela jävla världen. jag vet ju hur han hatar att fylla år, hur födelsedagar inte är något ljust... men jag tänker fira att jag får spendera ytterligare ett år med världens bästa i hela jävla världen. 
GRATTIS MITT FINASTE HJÄRTA! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den där texten är fan den finaste presenten jag kan få!
Tack hun!

and right the fuck back at you

/H
*always*

MissPain sa...

love u <3