onsdag, februari 24, 2010

Rätten att mörda

Känner redan att rubriken skapar ett intresse,. Skrev jag att jag tycker det är rätt att mörda? Nej, jag skrev "rätten att mörda".
Jag hade kunnat sätta ett frågetecken efteråt, men det skulle inte skapa samma intresse. Realise!

Har självklart, som jag gör varje Onsdag, tittat på efterlyst. Jag tror jag gjort det så länge jag kan minnas.
Varje gång är det något värre som tas upp tycker man, allt berör, och man ryser i hela kroppen när Aro berättar om
mordförsök, våldtäkt, seriemördare osv. Det skär i hjärtat att se med sina egna ögon att världen är allt annat än underbar.

Idag gick dem tillbaka, 1998 var året. Då en pojke som bara var 4 år blev mördad. Han blev inte mördad av någon som var
mycket större eller mycket äldre än honom, nej han blev mördad av en 5åring och en 7åring.
Det värsta i detta fallet är att det inte alls var någon olycka, eller en lek som gått snett. Det var en ren och skär avrättning.
På tv'n satt Aro och pratade med pojkens mormor, som än idag går på antidepressiva. Som försökt ta livet av sig
ett x antal gånger, för att 2 små pojkar tagit hennes barnbarn ifrån henne.

När det går så långt att barn blir mördare, då börjar jag undra vad det är för sjuk värld vi lever i.
De pratade på tv'n om ärligheten hos barnen, oskyldigheten och ovissheten i vad ett mord betyder.
Ändå hade dessa två pojkar avsiktligt dödat denna lilla 4åring. Strypt honom, en långsam och mycket plågsam död.

Jag säger alltid att jag på ett sätt kan "förstå" en mördare. Men i detta fallet ser jag inget annat än hat till
dessa två pojkar som begick mordet. Jag kan nog inte säga att jag kunnat titta dem i ögonen, 5 och 7 år
och säga att jag rent av hatade dem. Men idag 12 år senare, hade jag definitivt kunnat det. Då ställer jag mig själv frågan;
Hur kan jag säga att jag hatar dem som tonåringar, men inte som barn?
Simpelt svar på den frågan är att; barn begår inte mord! Det går inte in i mitt huvud.

Jag är alltid negativ mot världen i sig, mot livet i allmänhet, och detta gjorde mig bara mer
skeptisk till att världen kommer ha någon ljus framtid.
Död åt verkligheten, människorna i den, och till all jävla ondska!

Tack och hej!

Inga kommentarer: