lördag, januari 24, 2009

Om begravningen, utställningen och BlondinBella

Igår var det så äntligen dags för begravningen. Det gick hyffsat bra fram till att jag skulle gå fram och börja prata. Det sprack först men jag tog mod till mig och fortsatte trots lite darr på rösten. När jag sedan läste dikten hade darret lagt sig, så det gick bra. Begravningen var otroligt fin. Morfars syster från Vimmerby (där Morfar kommer ifrån) var på begravningen, hon var så otroligt lik morfar och jätteliten, söt som bara den.. Efteråt samlades vi i missionshuset här hemma i Stensjön. Kändes skönt att få tänka på annat också! Min släkt är bara bäst helt enkelt! Love you all.

Idag har jag spenderat dagen med William och Linda. Har varit mysigt.. Känns skönt att William börjat släppa på blygheten nu också. Nu sitter han både i mitt knä och leker med mig utan någon större blyghet. :) Vid 5 var vi och tittade på utställningen på Pinnen, Linda gillade mina bilder vilket var jätteroligt. Även tidningen var fascinerade och ställde både frågor och fotograferade mig vid mina bilder. PR is good även om det bara är SmålandsTidningen! Får bara hoppas att det kommer med i tidningen nu då. Imorgon ska jag in på utställningen igen, mamma ville också titta.

En sak jag inte riktigt förstår är varför alla klagar så mycket på BlondinBella? Var inne och tjikade på hennes blogg för första gången. Läste alltifrån det hon skrivit om Let's Dance samt några av hennes "åsiktsinlägg". Tyckte inte att hon hade så hemskt dåliga åsikter även om jag kanske har en del andra angående vissa saker. Men varför trycka ner henne så väldigt? En egen åsikt är bra (vare sig den säger ditt eller datt!) Och om hon nu använder päls, so what? Jag tror det finns tusentals andra i Sverige som också bär det utan att de får en enda kommentar.. Tänk lite innan ni klagar hit och dit. Jag vet själv hur det är när folk ger sig på en. Man måste tydligen ha en stark och egen åsikt för att folk ska tycka illa om en. Synd bara att ni är som alla andra och inte vågar stå för era egna åsikter skulle jag vilja säga!

Kanske man skulle starta en blogg och diskutera all skit som händer här i Sverige och se om man blir lika känd (haha!) just kiddin'. Jag har faktiskt ingen större lust att bli någon "BlondinBella". Dock tycker jag att man ska ha starka argument mot henne ifall man ska hata henne så grovt som vissa verkar göra.

That's all!
/ j.

Inga kommentarer: