torsdag, november 25, 2010

Matrix

har precis varit å lämnat av paulina vid bussen. fyfan vad kallt det är ute! har fan inte varit ute på ages för att jag vart sjuk. så sjukt mycket snö har vi här i småland också.

ikväll ska jag hem till familjen, där det allra bästa finns.. en trygghet. trots att jag ser skuggorna dansa på väggarna så räcker inte det, för dem är bara tillfälliga. de försvinner i gryningen. vem är jag? vad händer?

jag drar täcket över huvudet och flyr från allt, kommer in i min egna lilla värld. allt ser så annorlunda ut, klätt i vackra skimrande färger. men när jag inte är insvept i täcket, ja då kommer demonerna å målar allt i gråskala. allt är så jävla neutralt i denhär jävla skitvärlden!

jag önskar att allt bara var ett matrix. att jag kunde fly och finna att allt här bara är påhitt. jag tänker då låtsas att min värld är den som är riktig, allt annat är i matrix. jag kan böja vilken jävla sked jag vill här, för den finns ändå inte på riktigt..

..................................

Inga kommentarer: