torsdag, november 11, 2010

It's a miracle

Vad skulle jag göra utan mina älskade babes? Yeah I wonder... Fick ett samtal från Paulina, så hon, Åsa å Linda kommer hit nu ikväll å fikar. För att jag inte orkade ta mig till nåt fik så tar de fiket till mig. Är de gulliga eller gulliga? Jag gillar sånt... Starkt!

För att dra ett annat ämne så är jag allmänt avtrubbad vad gäller känslor just nu. Jag trivs ganska bra själv i lägenheten. Snön utanför, jag inne med en filt, lite serier, te, pepparkakor och en säng som jag får ha helt för mig själv. Jag orkar inte vara beroende av någon annan. Tog det mig just ett steg i rätt riktning? Ibland kommer jag på mig själv med att gå ett steg framåt i min sjukdom.. hmm.

Just nu har jag mest fokus på mina vänner, min familj och mitt pluggande. För att komma någonstans här i livet behöver man vara fokuserad, man måste veta vad man vill. Och jag vet vad jag vill. Jag vill bli gymnasielärare, å då jäklar får man plugga. Jag skulle inte gå 4,5 år om jag verkligen inte brann för just läraryrket, right? Men nu ska jag först fokusera på att bli av med min förkylning å min feber. Sen får jag ta å börja plugga på riktigt igen.

Denna veckan har ju varit lite slapp då vi börjat med en ny delkurs. Så vi hade endast introduktion och en föreläsning i måndags. Vilket har gett mig en vecka att kurera mig. Jag vet dock inte om det går åt rätt håll. Har haft feber i tre dagar nu. Känns lite halvjobbigt.

Men nu blir det lite mer kurslitteraturläsning å kanske ett avsnitt till av the big bang theory.

Wait, här får ni lite bilder från min nattphotoshoot med Paulina & Linda. Enjoy

Inga kommentarer: