måndag, augusti 20, 2012

this time it's goodbye

"vad jag tänker på.... hur går det med [namn utelämnat]"
"nej jag har väl mer eller mindre gett upp"
"det finns ju annars en del hängande i luften där, tänker jag"
"ja, men jag är likgiltig.... jag orkar inte"

varit hos psykologen idag. första gången sedan uppehållet över sommaren. vart konstigt å kändes skumt. att vara tillbaka i väntrummet, höra klockorna ticka.... panik och lättnad på samma gång. ångesten hängde över mig som en blöt filt. vi pratade om honom......... jag sa att jag inte ens orkar tänka på det, att jag gett upp. ja. jag vet inte. som sagt, likgiltig. orkar inte ta tag i det, orkar inte bry mig, orkar inte tänka på det. det är så mycket som hänt som får ta mina tankar. min kära syster förtjänar alla mina tankar nu!

annars ja. var på bio med mina fina tjejer idag. såg cockpit. skitbra film! sedan satt vi ute å drack kaffe på ett café. det var fint. å matilda flyttar imån. kommer sakna henne! damn. såg en glassbil stå å brinna vid vägkanten när vi åkte hem, ingen var där. så vi stannade mitt i vägen å jag flög ur bilen å sprang dit. inte en tanke på att det kunde va farligt, för å kolla så ingen satt i. som tur var hade glassgubben tagit sig ur och själv ringt polis å brandkår som kom dit någon minut senare. hade inga tankar mer än att jag måste dit å kolla om jag behöver hjälpa någon. inte en tanke på att det kunde vara farligt. i efterhand känns det lite skrämmande. tänkte inte för en sekund att det ens kunde vara farligt. men men,. allt ordnade ju sig å ingen var skadad, som tur var. annars hade jag nog dykt in i elden........ shieeet.

nåja.
det var väl det.
psyket, bio, kaffe å brinnande glassbil (komiskt nog).

yäh

Inga kommentarer: