tisdag, april 28, 2009

Logiskt

"jag kommer springa in i väggen o bara ramla itu innan jag fattar va som hänt, vilka broar jag bränt"

Ur låten "logiskt" med Petter och Säkert! Just den textraden säger så mycket hur jag känner just nu. Och hela låten är ju helt jävla underbar och så ärlig att man smäller av. Satt och lyssnade på den nu och känner hur ärligheten bara strömmar över. Synd att ärlighet är underrepresenterat i dagens samhälle.

Ärlighet varar längst har jag alltid fått lära mig. Och jag har oftast hållt mig till sanningen. Små vita lögner slänger man in ibland men det är för att skydda sina medmänniskor, dem är okej. Men att vara oärlig är något av det värsta jag vet. Varför ska man säga saker man ändå inte menar? Vad finns poängen med det? Jag har aldrig fattat det. Men tydligen ljuger folk ganska mycket idag. Det är tragiskt, riktigt jävla tragiskt.

Håll er till sanningen det kommer ni längre på!

Inga kommentarer: