måndag, mars 02, 2009

Life ain't always fair

Det finns mycket i mitt liv jag ångrat att jag gjort. Mycket jag inte är så jättestolt över att ha åstadkommit. Men genom misstag lär man sig, man tar helt enkelt sig fram i livet.

De gamla minnena, det som hände för ca. 4 år sedan och framåt, det är det som skapat mig. Som format mig till den människan jag är idag - både på gott och ont. Misstag, framsteg och snedsteg - allt det har haft en inverkan på hur jag idag bearbetar, behandlar och tar in intryck från livet. Det kallas erfarenheter. Har man inte upplevt något, hur ska man då kunna veta vad det handlar om? Livet är inte bara en utan tusentals erfarenheter som samlas ihop till ett.

Det gör ont att förlora någon, det gör ont att såras och att såra. Men genom dessa faktorer lär man sig bearbeta bättre nästa gång det sker. Man lär sig handska livet och dess sämre sidor.

Life ain't fair, but just learn to deal with it

Inga kommentarer: