måndag, september 19, 2011

höst - nej tack!

för ett år sedan lämnade jag mitt familjehem och flyttade in i min alldeles egna lägenhet. det slog mig först idag att det är ett år sedan och några veckor. jag kan inte förstå att det gått så fort. just nu har jag exakt samma känslor som jag hade för ett år sedan, de jobbiga kalla höstkänslorna, allt det mörka...

för ett år sedan skulle jag stå på egna ben. jag hade velat göra det alltför länge men inte kunnat. när jag väl kunde det kände jag mig stolt. idag hade jag inte orkat med en flytt. idag mår jag dåligt igen, speciellt nu när sommarens löv faller av träden och blir röda. färgglatt tycker vissa, jobbigt tycker jag.

varje kalla vind påminner mig om något jobbigt. mörkret, kölden, regnet... nej jag vill inte! ta mig härifrån.

............

Inga kommentarer: