söndag, augusti 01, 2010

Crack us up?

"See I'm not a monster, I'm just ahead of the curve"

ibland undrar man, funderar, tänker.. varför blev det såhär? varför blev jag såhär? det är frågor som kommer att förbli obesvarade för resten av mitt liv. ödet är det enda enligt mig som kan förklara, och nej.. ödet förklarar inte. ödet visar oss vägen. tyvärr var mitt öde inte den bästa vägen. det finns gånger då jag önskar att jag vore någon annan. samtidigt, alla har problem! man kommer inte ifrån dem. även om just mina kanske överträffar många andras, alla har ändå problem, lika stora som mina i deras ögon.

är dem stolta över mig där uppe? är dem stolta över vem jag blev? vem jag är? trots många skavanker så tror jag att jag skulle klara testet. jag vet att jag är en bra människa innerst inne. sedan att jag dömer folk, spottar på vissa, ja.. det är en annan del. men jag är en bra människa ändå. dem som förtjänar mig behandlar jag med största respekt, resten kan likagärna flyga och fara,. jag skulle inte bry mig. varför slösa tid på människor som bara tar energi ifrån en? när jag knappt ens har tillräckligt för att överleva dagen, varför ska jag då umgås med dem som tar det sista jag har?

det är ren jävla hyckleri, ni som umgås med människor ni inte tycker om. ni som dag ut och dag in går och ler åt människor ni innerst inne hatar. acceptera helt enkelt att man inte kan älska alla här på jorden och gå vidare.

jag vet hur det är. jag har släkt jag inte alls tycker om, som jag föraktar. ändå finns det dem som säger att "det är ju din släkt". jo men vafan, jag valde inte min jävla släkt eller? jag tänker inte umgås med människor som jag föraktar bara för att samma blod flyter genom våra ådror! det funkar helt enkelt inte. speciellt inte när jag mår så jävla piss som jag gör. förhelvete, jag har fullt upp med mig själv och mina nära och kära. tror ni för en sekund att jag skulle slösa den lilla energi jag har på idioter? svaret är så jävla enkelt så jag behöver inte ens skriva ner det.

there you have it,
men jag står i alla fall för det. gör du?

Inga kommentarer: