onsdag, juli 14, 2010

Greece and London!

Okej, nu är jag någorlunda återställd efter en och en halv veckas underbar semester. Har packat upp min resväska, lagt in det nya jag shoppat i garderoben och delat ut presenter till familjen. Har även lyckats sova några timmar mitt på dagen idag. Kom hem tidigt idag på morgonen, sedan var jag iväg hos min samtalskontakt idag klockan 13, så blev inte så mycket sömn. Men som sagt, har lyckats sova ikapp lite idag.

Grekland och London har varit helt underbart! Åkte förra söndagen och var framme på måndagen. Hade ett strålande fint hus på ön Evia i staden Limni. Där har vi solat och badat hela veckan och bara njutit. Återigen har jag fått uppleva känslan av ren lycka. En vecka om året som minst ska jag iallafall uppleva den har jag bestämt. Förra året var det Turkiet, detta året Grekland, får se vart det blir nästa år.

Hann även med en snabb visit i Londons innersta mitt med besök vid Buckingham Palace, Picadilly Circus, China Town och Oxfordstreet med Primark. Lyckades shoppa en del faktiskt. Det var synd att vi inte hade längre tid där dock. Tiden gick väldigt fort. Sedan åkte vi röd dubbeldäckare tillbaka till stationen såklart - ett måste!

Det har hänt massa roligt denna veckan. Jag har bl.a. blivit anfallen av en fladdermus, Bea har fått fågelskit i håret + kastat en dyblöt servett på en grekisk tant. Emma har blivit anfallen av en fågel och vi har varit på 6 flygplatser på 10 dagar. Det är riktigt bra jobbat av oss tycker jag. Dock tror jag att jag aldrig mer vill återvända till Gatwicks flygplats, värsta airconditionen i världshistorien! Alltså jag överdriver inte när jag säger att flygplatsen var en enda stor frysbox. Helt förfärligt! Men vi lyckades ju iallafall att inte frysa ihjäl vilket ändå är ett plus.

Har idag varit och pratat med min samtalskontakt. Känns bra. Känns som att hon tar mig på allvar och försöker att leda samtalen framåt. Kan ju ha att göra med att hon inte är en vanlig kurator utan insatt i det psykosociala teamet på vårdcentralen. Hon är iallafall mycket kompetent och ger mig små "läxor" som jag ska göra, fundera över och sedan redovisa för henne. Känns som att jag är på rätt väg mot ett mer givande liv.

Det var bara lite av så mycket, men det får räcka.
Så är det.

1 kommentar:

R sa...

Du verkar ha haft det alldeles underbart i Grekland och London! :)
Blir grymt avundsjuk när jag läser om det.

Skönt att höra att det går bra med din samtalskontakt.. att det går åt rätt håll <3