måndag, oktober 12, 2009

Älgjakt

Idag klockan 11 på förmiddagen så väcker pappa mig och frågar om jag vill följa med och plocka
äpplen hos min farbror stefan, jag bara "naeh..." sen säger han att han skjutit en bock och jag praktiskt taget
flyger upp ur sängen, och säger att jag följer med!

Blev en 6taggarbock minsann! Mums säger jag, haha. Så om några timmar ska jag och pappa iväg till skogen.
Denna gången får vi hoppas på att det dyker upp en älg! Vi har sett på spåren att det är en ko med
kalv som springer däruppe och käkar upp äpplena, så vore ju så jäkla kul om dem kom nu på detta
passet då jag ska vara med!

Har börjat lägga fram en jäkla massa kläder så att man inte ska frysa! Sitter väl ungefär 3timmar.
Wellhell, får hoppas på jaktlycka nu! Nu ska här fan skjutas älg!

Inga kommentarer: