torsdag, juli 16, 2009

Review of Metaltown '09

Idag var jag återigen och jobbade i Grimstorp vid huset där. Var uppe vid 8 och kom inte i säng igår förrän halv2 så det var ganska segt. Imorgon ska vi också dit och jobba lite, sen får vi löning!

Tänkte att jag skulle göra en redovisning av Metaltown '09. And here it is:

På fredagen bar det iväg till härliga soliga Göteborg, 2 timmar med buss och sen var man framme. Vi sprang runt lite och försökte först hitta något att äta och sen leta upp hotellet vi skulle bo på. När vi väl var framme vid hotellet så var det i stort sett bara att packa upp, fixa till sig och sen var vi påväg till festivalområdet. Det var jättevarmt denna dagen och bron över till frihamnen var fett jobbig. Vid 3tiden var vi på festivalområdet och leta upp en polare till Philip, Malin, en asschysst tjej som jag kom mycket bra överrens med. Första bandet vi såg var Messhuggah, mest bara för att vi skulle ha något att göra. Inte alls ett favoritband, mest bara moshpits i publiken och enbart growl på scenen, nej inte min grej!

Sedan var det dags för Children of Bodom, jävligt bra liveband indeed som fick igång publiken i sommarvärmen. Mycket bättre än förväntat faktiskt! Sedan var Volbeat på grannscenen medan vi stod vi andra scenen och väntade på att Disturbed skulle börja. Volbeat var också ett jävligt bra liveband med blandad musik för alla smaker.

Och när Disturbed kom blev folk som tokiga, helt underbart kom sångaren in som Hannibal på en stående bår med straight-jacket och en bitmask, så otroligt jävla flashigt. Tog dock inte lång tid innan man knuffades från längst fram till längst bak, sådant jävla tryck och så jävla bra! Sedan kom ju huvudnumret som vi gått och väntat på hela dagen, Slipknot! Helt otroligt bra live och helt tokiga på scenen. Detta var helt klart höjdpunkten på dagen och var värt all svett i världen! Sjukligt bra!

Kom väl tillbaka till hotellet vid 2tiden. Dagen efter var det inga bra band förrän senare på eftermiddagen så jag kopplade av på hotellrummet och Philip var iväg och träffade en polare. Otroligt skönt att sova ut och ta det lite lugnt. Sedan var vi och såg Opeth på kvällen, hyffsat bra men inget jag la på minnet som något att minnas direkt.

Därefter var det bandet som jag kommit dit för, Manson! Vi stod och väntade i en evigheters evighet kändes det som men tillslut hörde vi Twiggys gitarr ljuda och skynket framför scenen flög av, och där stod han, min man i egen hög person, lika snygg som alltid. Dock vart jag lite besviken då han stod på scenen efter nästan varje låt och andades in syrgas i en mask, mest löjligt om man frågar mig. Spellistan var sådär men uppskattade otroligt mycket att dem spelade lite äldre låtar också och inte bara nytt. En del nytt från skivan klämde de också in men eftersom jag inte fått tag i skivan hemma så hade jag inte hört en enda av dem låtarna som de spelade. Men overall så var det bara så jävla härligt att se dem igen! Och Manson är ju en fröjd för ögat.

Efter Manson spelat klart var jag iväg och träffade Anthony och spenderade natten hos honom med vin, musik och snack. Fett bra avslut på festivalen!

På söndagen åkte vi hem och då var jag trött vill jag lova, eftersom jag inte sovit något på hela natten. Men fett värt, Metaltown får ett högt betyg!