måndag, juli 27, 2009

Headache

Mitt huvud mår inget vidare, men känner inte för att sova. Egentligen vill jag bara sitta uppe hela natten och slösa bort alla hjärnceller som finns kvar därinne.

Ibland blir jag bara så less på allt.. Everything stays the same om man säger så. Och vad ska man göra med sitt liv? Visst visst, är ju aldrig lika illa som det en gång var, men visst börjar man gnälla över mindre saker nu än vad man gjorde då, förmodligen för att det blivit bättre. Men jag vill bara bort härifrån, flytta och bo ensam! Helt jävla ensam! Bara ha mig själv, att allt är mitt och ingen annans. Det är väl lite så jag känner och vet inte hur jag ska handskas med det. För som det ser ut nu så finns det inga jobb, och har man inget jobb så kan man inte heller flytta, det är ju bara ren fakta!

Men att bo här i denna håla tar snart knäcken på mig. Det var bra att bo såhär när man växte upp och jag älskar att vara ute i skogen. MEN.. nu vill jag in i storstaden, jag vill utveckla mig och träffa nytt folk, se mig omkring och upptäcka nya platser. Här ser man bara samma gamla tråkiga människor, samma affärer, samma platser, samma livsstil.... Allting är sig likt. Och visst, ibland är det skönt, men nu vill jag ha förändring. Förändring är bra för mig just nu. Sedan någon dag i framtiden är jag bombsäker på att jag kommer vilja komma tillbaka, men det är sen, inte nu!

Madness is like gravity, all it takes is a little push
- The Joker

Inga kommentarer: