tisdag, juli 28, 2009

Plastic Barbiedolls

Varför ska man plastikoperera sig?

Vad får man ut av att plastikoperera sig? Visst, det är upp till var och en vad de vill göra med sina kroppar, men herregud, tror man att man blir lyckligare för att man plastar in sig i "bubblewrap" så måste man ju ha en skruv lös? Detta är endast en åsikt jag har och som jag delar med mig av, ingenting som jag säger är fakta.

Jag menar, hur mycket botox och silikon man än trycker in på diverse olika ställen så blir ju inte självförtroendet bättre? Självförtroendet sitter ju helt på insidan och inte på utsidan? Självklart kan jag förstå om tjejer med myggbett till bröst går och gör en bröstförstoring! - Klart det får en att känna sig lite mer kvinnlig med former, men måste man då överdriva med DD-kupa? Räcker det inte med en normal storlek som kanske B-C?

Och allt som vi ser på tv, hur celebrities ser helt "perfekta" ut. Det är ju bara plast och spackel alltihop. Ingen är perfekt eller kan se perfekt ut, kanske apart from Tyra Banks. Men hon är ju "The living barbiedoll"! Och det finns inte många som kan strida med mig i det uttalandet.

Blir du lycklig av bröst som gör att du får ryggproblem? Blir du lycklig av botox som gör ditt ansikte så stelt att du knappt kan dra ett "normalt" leende? Frågan är ställd, jag skulle så gärna vilja ha ett svar.

Sen har ju jag aldrig haft dedär problemen med för små läppar eller för små bröst, så jag kanske inte ska vara den att kasta första stenen, men jag tror ändå inte ni blir lyckligare av plast. Speciellt inte när det ser helt onaturligt och fejkat ut. Säg mig, vem vill se fejkad ut?

För några dagar sen stötte jag på en blogg som gjorde mig illamående. Och jag vet också om att denna personen gör allt för att folk ska bli just illamående, provocerade och rentav förbannade. Det är det som hon tjänar på. Men jag kan ju bara inte låta bli att ge ett stort asgarv och för att inte tala om att sätta en "fjortis-stämpel" på denna brud. Well.. Judge for yourself; http://kissies.se/

I got you to think now, didn't I?

Inga kommentarer: