onsdag, januari 27, 2010

..And pulled the trigger

Rubriken har väl ingenting med någonting att göra egentligen. Mest bara att ja vafan, whatever!
Idag var jag uppe vid 9tiden och fick snabbt se snöovädret som drog fram längs de småländska landskapen jag kallar "hem".
Men snön drog ganska snabbt förbi så mamma och jag bestämde oss för att åka till Jönköping vilket vi inte hade
planer på att göra eftersom det skulle bli sådant oväder här. Men nu blev det iallafall så och vi gav oss iväg.

Gick en stund på IKEA och mamma hittade lite allt möjligt, bl.a världens mysigaste pläd som nu ligger på soffan i tvrummet.
Tror ni att jag älskar den eller? Ja det gör jag! Den är så mjuk och mysig på alla vis. Efter IKEA var vi och fikade :)
Därefter sprang vi runt en sväng på A6 och jag köpte ett par legginsjeans som var gråspräckliga i färgen, grymt snygga!
Sedan köpte jag en eyeliner som jag var i stort behov av, samt ett läppglans. När vi sedan upptäckte att klockan började
bli lite mycket så drog vi oss mot Nässjö för att handla. Köpte även då blekning som jag ska göra lite hemliga experiment med :)

Var hemma ungefär 14.50 och mitt seminarie skulle börja vid 15. Så fick snabbt slänga i mig en risifrutti och kasta mig in på seminariet.
Som tur var hann jag iallafall, däremot blev jag lite irriterad på att seminarieledaren vi har inte verkar märka att jag försöker
komma in i samtalen utan nämnde att det "är bara 2 stycken som är aktiva och det är x & y".
Sådant kan reta gallfeber på mig, speciellt när man sitter där och försöker. Det gör mig grymt frustrerad!
Men ingenting att hänga upp sig på, det tar för mycket energi. Sedan efter seminariet så satt jag och min studiegrupp och
gjorde en uppgift fram till halv7. Så idag har jag suttit "cyberaktiv" med mina kurskamrater i totalt 3,5 timme non-stop!

Fatta att jag är seg i skallen nu eller? Så tänkte faktiskt snart krypa ner i säng och bara somna in skönt.
Imorgon tar jag mig även friheten att ta mig en välförtjänad sovmorgon. Sen blir det upp och plugga och läsa kurslitteratur
tills man är lika seg i huvudet som man är just nu. Jippi! Okej, jag ska försöka låta lite mera positiv men fasen, ibland
får man låta negativ också tycker jag. Som sagt, detta är något jag vill göra, så jag är väl mest tacksam
över att jag själv tagit tag i det och börjat studera trots att jag har vissa saker som trycker ner mig lite.

Så är det!

Inga kommentarer: