lördag, augusti 29, 2009

Turkiet, 21-28 augusti

Fred. 21/8 - Vi åkte iväg vid ungefär 10 på morgonen till Eksjö och därifrån tog vi en buss till Stockholm som tog ungefär 4 timmar lite drygt. Väl uppe i Sthlm träffade jag Jimmy en snabbis och sen drog vi ut till Arlanda. Var framme i lägenheten i Marmaris ungefär vid 3 på natten, då tog jag och moster varsin kaffe och en amarula och sen var det sänggång.

Lörd. 22/8 - Vi gick upp vid 10 och åkte iväg på Turkiskt Bad, det var så jävla skönt med bl.a massage, jacuzzi, bastu och skrubbning. Efter det gick vi till Papillon och käkade pizza, underbart gott! Sedan gick vi hem och gjorde oss iordning för lite uteliv. Först var vi på Santana och sedan på Faulty Friends där jag f.ö fick syn på en otrooooligt snygg kille, han jobbade där och helt plötsligt out of the blue så kommer han fram och börjar prata. När han fick reda på att det var första gången jag var där så drog han upp mig på scenen inför en massa turister och börjar dansa med mig, så där står jag som en stel pinne och han rör på sig som jag vettifan vad. Sedan fick jag en ros av honom och jag smalt nog en aning. Var nog inte i säng förrän 3, halv4 den natten!

Sönd. 23/8 - Vaknade vid halv11 och drog till stranden. Tog det lite lugnt med solen denna dagen och låg under parasoll, badade även i havet vilket var helt jävla underbart. Efter det gick vi och käkade på Papillon, denna gången fick det bli hamburgare som var så otroligt god. Efter maten drog vi hem och sov en stund vid poolen i skuggan, sedan bestämde vi oss för en lugn hemmakväll med vin och amarula samt tidig sänggång.

Månd. 24/8 - Eftersom vi gick och la oss i skaplig tid så var vi uppe redan vid 9 denna dagen, käkade lite frukost på balkongen och därefter begav vi oss ner till stranden. Efter det drog vi upp till hotellet och badade i poolen, som f.ö var jättestor och fin. Sedan var vi och käkade på en annan restaurang och därefter gick vi hem för att göra oss iordning för ytterliggare lite nattliv. Drog till Faulty Friends och fick i oss en hel del, bl.a Saki som är turkisk sprit med lakritssmak, det slutade med att moster snubblade i trappan upp till hotellet och vi satt och asgarvade på balkongen i några timmar.

Tisd. 25/8 - Uppe vid 9 och käkade lite frukost, var nog lite halvt lagom bakis sådär. Sedan drog vi till stranden och var där i 4 timmar, och återigen gick vi och käkade på Pappilon. När vi kom hem efter käket så drack vi kaffe och gjorde oss iordning för lite shopping. Smart som moster är så skulle vi ta en "genväg" som visade sig leda långt ut åt helvete, så vi fick ungefär 1 timmas motion innan vi äntligen kom till Basarerna. Där inne kryllade det av sliskiga turkar som ville både det ena och det andra, haha!

Onsd. 26/8 - Var uppe vid 10 och bestämde oss för att skippa stranden och istället hänga vid poolen på hotellet, så det gjorde vi till 4 ungefär. Sedan gick vi upp och tog en dusch för att sedan gå ner till Faulty Friends för en "Turkish Night". Magdansös och cool turkisk dans ingick. Käkade grillat och hade det allmänt mysigt. Jack (snyggingen!) bjöd upp mig och dansade där han snurrade mig tills jag inte kunde stå på benen, och bara för att jävlas så skulle han se hur många snurrar jag klarade av för att sedan släppa mig och se ifall jag fortfarande kunde stå upp, ja han hade otroligt kul åt detta! Efter några mysiga timmar så drog vi oss tillbaka till hotellet och gick och la oss.

Torsd. 27/8 - Var uppe redan vid 8 eftersom vi skulle på en Boat Trip. Båten avgick från hamnen vid 10 och vi spenderade 6 timmar ute till havs med massa coola saker att se och 4 badstopp i det turkosa vattnet. Så jävla härligt! När vi kommit hem från det så var jag och beställde en tatueringstid för mig. Därefter var det hem och göra sig iordning för Santana och Faulty Friends.

Fred. 28/8 - Min sista dag i Turkiet spenderade vi först 4 timmar på stranden. Därefter gick vi och käkade på Pappilon och jag sa hejdå till alla. Erkdn som jobbade där ville att jag skulle komma ihåg honom och ritade på min arm, sedan skulle han vira runt det i plast så att jag aldrig skulle tvätta bort det, tyvärr försvann den av svetten under plasten, haha! Efter att vi käkat och jag sagt hejdå till alla så gick vi till hotellet där jag packade ihop mina grejer och duschade lite för att sedan dra ner till Faulty och säga hejdå till Jack och de andra pojkarna. Dock var Jack inte där så vi drog till tatueraren där jag fick min tatuering gjord och därefter gick vi tillbaka till Faulty, då var ju Jack där så vi bytte emailadresser och jag fick hans telefonnummer. Charmig snubbe detdär. Tog en sista drink där innan det var dags att ta en taxi till Kaptan för att därifrån ta en buss ut till Dalamans flygplats. Påväg från Marmaris hade jag sådan ångest och ville inte lämna, det var nästan så att det tårades i ögonen!

Lörd. 29/8 - Landade på Arlanda vid kvart i 4 svensk tid och därefter åkte jag ut till Centralen för att möta Jimmy och vid 7-tiden kom han instapplandes lite halvtrött och icke utvilad. Så vi satt där och snackade tills mitt tåg gick vid 10 och därefter var det 3 timmar hem med tåg till Nässjö. Väl i Nässjö kom pappa och mötte mig vid tåget och vi åkte hem. Fick ett varmt välkomnande av alla och sedan bestod några timmar av att packa upp och lyssna på skivan jag tog med mig hem som Lena köpt på Faulty Friends. Fick mig att tänka tillbaka direkt!

ÅÅÅÅH VAD JAG VILL TILLBAKA! but I'll be back next year for sure!

Inga kommentarer: