lördag, november 08, 2008

Studieresan i ord

På torsdagen bar det iväg till Sthlm.. Från klockan 8 till halv12 satt vi på bussen.. Stannade vid kungens kurva för att käka, det fick bli donken.. Sen var vi på en fotoutställning när vi kom in i Sthlm. Efter det bar det av till SR, där fick vi bl.a titta på en direktsändning och sitta i en studio. Efter det så gick vi några meter över till SVT's hus. Där fick vi en rundvandring i studiorna. Detta blev dock tröttsamt efter ca. 10 minuter eftersom guiden var så otroligt tråkig i mun och vi var heltrötta efter resan och allt annat vi tagit in tidigare på dagen.

Vid 18 var vi klara på SVT och begav oss återigen ut till Kungens Kurva för att checka in på Scandic. Efter mycket om och men hur vi skulle bo så bodde Emma med Lollo och dem och jag, Jny, Tin och Elin bodde i ett rum. När vi hade gjort oss så hemastadda som det gick med våra grejer så började vi fräscha upp oss för en utekväll. Efter en lång väntan på Jny som var sist klar så begav vi oss till Heron City, där fick vi genast syn på O'Learys och bestämde oss för att gå dit efter att vi käkat.

Vi hittade ett ställe med mexikanst och gick dit. Det var jag, Jny, Tin, Elin, Linn, Lina, Nina och Alice (en vän till Jny från Sthlm) som var där.. Efter det så begav vi oss till O'Learys i hopp om att även få in Linn. Det gick dock inte och vi testade istället på ett annat ställe som hette Amazon, där gick det bra och vi hade överträffat oss själva med att hitta ett bra ställe. Det såg verkligen ut som vi var i regnskogen, helmysigt ställe. Där tog vi oss ett antal drinkar och dylikt.. När det stängde drog vi tillbaka till hotellet och Jny sa hejdå till Alice.

Tillbaka på hotellet tog vi oss en nattfösare och småpratade även lite med våran lärare Bobban.. Haha. Sen gick vi upp och la oss.. Jny hade gått upp tidigare och lagt sig men hörde oss väl när vi kom eftersom jag tydligen inte lyckades få i kortet i kortläsaren, jag var lite rund om fötterna kanske?

Dagen efter kom vi upp vid 7tiden, jag var en aning bakis med huvudvärk och en förkyldning. Vid 8 gick vi ner för att äta en hotellfrukost. Jag var allra gladast för kaffet som jag inte hade druckit sen morgonen innan. Vid 9 gick bussen mot Naturhistoriska.. Där var vi först på Cosmonova och sen var det fri rundvandring i en halvtimma. Direkt efter det åkte vi till moderna muséet för att käka lunch, det blev lax som var underbart gott.. Sedan fick vi en guidad tur runt på moderna muséet, guiden var väldigt lättsam och rolig och det var lätt att hänga med. Där fick vi inte så lång tid och tiden gick otroligt fort..

Efter moderna åkte vi åter tillbaka till SVT för inspelningen av Parlamentet.. Helt sjukt egentligen hur fejk allt är där. Att de tar publikbilder innan sändningen å sådana grejer. En uppvärmare värmde upp oss och sen kom Anders in lite innan och berättade om vad programmet skulle handla om.. Sedan kom då Betnér in och jag smalt! Det var otroligt bra och jag skrattade ur alla mina kroppsvätskor kan jag ju säga utan att överdriva.. Efter det så gick vi ut för att vänta på bussen, då kom Magnus ut och vi tog kort med honom. Jag smalt ännu mera och jag kan ju säga att han tog mitt hjärta med sig hem.. Can I have it back Magnus?

Efter det så var det hemresa. Vi stannade lite utanför Sthlm för att käka och jag tog mig en fralla inne på Coop där vi f.ö gick runt lite, vi hade ju 45 minuter på oss (onödigt lång tid!) Sen satt jag kissenödig och skittrött i bussen från klockan 7 till 11.. Det var inte det roligaste så det var jätteskönt att tillslut komma hem.

Resan var jätterolig för övrigt :) Tack alla som gjorde resan så bra!
/ jennyfer

Inga kommentarer: