tisdag, juni 26, 2012

back on the meds

igår var en helvetesdag.. tillbaka på medicinerna så jag spydde igår, förmodligen för min kropp reagerade på dosen jag tog. inte alls bra å vara utan å sedan bara ta en sådan hög dos rakt av,. men men. glömsk som man är får man väl skylla sig själv. ska ändå ringa till läkaren å säga att medicinerna inte fungerar. visst att medicinen mot ångestattacker fungerar någorlunda, men den andra mot depression å ångest funkar inte alls. it keeps me alive, men gör inget mer. de kommer höja dosen, tills de inser att den inte fungerar å därefter byta till någon annan. som de brukar göra. är trött på att vara "försökskanin". men what to do? .. känns ändå som man borde hittat rätt efter sju år. blir så trött. ge mig en diagnos för i helvete, så ni kan behandla mig RÄTT. men jag orkar inte. jag tappar greppet om verkligheten innan jag ens kommit halvvägs. fuck.

är trött på livet, trött på denhär skithålan, trött på människor, trött på mat, trött på sömn, trött på att vara vaken, trött på allt. and you don't get it.

this sickness is a part of me, and it's hard to let go. det är inte så att jag vill må dåligt, herregud. jag kämpar varje dag. samtidigt är det svårt och jag är rädd för att må bra, hur känns det? ... mitt psykiska mående har blivit en trygghet, det är något jag är bekant med. jag vet hur jag fungerar när jag mår dåligt. hur fungerar man när man mår bra? vad händer? vad händer inte? ..... i'm scared ...............

ni förstår inte. det är ett fåtal personer i mitt liv som VERKLIGEN förstår, 2 faktiskt! Hampus och Sanne, människor som upplever liknande.. det är personer jag kan vända mig till som fattar grejen. och det är skönt. jag önskar verkligen fler hade förstått. men det är klart, det är inte lätt... jag har även vänner som kanske inte förstår men som ändå accepterar, and that's nice to.

well... jag är rädd,. dessutom orkar jag inte mycket mer. när ska de ta mig på allvar? ska jag behöva bli suicidal for real för att de ska fatta? ska jag behöva sätta tankarna i handlingar innan de tar mig på allvar? JAG BEHÖVER RIKTIG JÄVLA HJÄLP! det verkar som att något riktigt drastiskt måste hända för att det ska ske. count me out soon enough, fuckers!