onsdag, augusti 31, 2011

I'll be there

jag vet inte hur många inlägg jag har i min blogg som handlar om dig. jag har tappat räkningen, jag har förresten aldrig räknat. du tar en så pass stor plats i mitt liv att inläggen på något sätt alltid handlar om dig, ibland handlar hela inläggen om dig, ibland bara om mina tankar som på ett eller annat sätt leder till dig.

i vilket fall så kommer detta inlägg endast handla om dig. jag kan nog hitta fler som handlar om ungefär samma sak. jag älskar dig för mycket för att inte ge dig plats i min blogg, för att inte ge dig hela inlägg.

jag vet att jag skrivit om de första ögonblicken vi hade tillsammans. jag vet att jag detaljerat skrivit om saker som hänt som alltid kommer finnas under ögonlocken,. jag drömmer om dig, du är alltid i mina tankar.

ändå kommer jag skriva om dina vackra ögon, din röst och våra äventyr. det liksom faller sig naturligt att skriva om dem, upprepa dem, om och om igen, lite då och då.

dina ögon, de finaste jag sett. jag ser så mycket kärlek i dem, samtidigt som jag ser hat. jag vet att dem sett mycket, mer än vad jag ens kan föreställa mig. hatet försvinner inte bara sådär, men det gör inte kärleken heller. jag ser så mycket i dina ögon, så mycket fint.

din röst, den finaste och mest lugnande jag någonsin utsatt mina öron för. den gör mig ibland paralyserad, som att jag fastnar på stället, fastnar i orden..

våra äventyr, vart ska jag ens börja? eller sluta? ....

Inga kommentarer: