måndag, juni 14, 2010

I got it...

idag hade jag ett samtal med min kära mamma. om ni bara visste vad hon bryr sig och vill väl. det känns så bra när hon tar upp saker som jag inte orkar ta upp. hon fick mig att inse att jag kanske borde söka upp någon samtalskontakt nu. det börjar gå utför och i ärlighetens namn så klarar jag snart inte av att hantera detta själv längre.

det är lätt så att nära och kära inte kan hjälpa en på samma sätt som en utomstående. jag klagar inte på dem som står där bredvid mig, tvärtom! ni är en av de få anledningarna till varför jag fortfarande andas samma luft som ni gör. nej jag behöver proffessionell hjälp nu. ska ringa vårdcentralen imorgon hade jag tänkt. så att dem kan skriva en remiss till min samtalskontakt.

skulle gått dit för kanske ett halvår sen men missade tiden och sen dess har jag inte haft någon samtalskontakt alls. som sagt, jag ska försöka orka ta tag i detta nu. vi får se vad som händer.

så är det.

1 kommentar:

Runken sa...

Baby, det låter som en mycket bra idé. Ring vårdcentralen och jag hoppas du får tag i någon som du kan prata med och få hjälp utav <3