söndag, mars 10, 2013

fördomar å skit.

ser ni nu vad ni gör?! ..... vänta ni jag är sinnesstörd.

jag brottas hela tiden mot fördomar, med tanke på hur jag ser ut. jag vet om att jag kommer få göra det i framtiden också. jag inser att hela jordens befolkning aldrig kommer att acceptera eller förstå mina piercingar och tatueringar. jag är inte dum i huvudet. däremot tycker jag verkligen att man ska visa respekt gentemot sina medmänniskor, och det gäller även mot mig som piercad och tatuerad. idag fick jag ett mail på ett community där en kille på 25 år frågade om de accepterade "vem som helst" som lärare? varefter han tycker det är absurt att de "släpper in sådana som mig, som sexobjekt för eleverna" .. ursäkta? "man ska vara hel och ren".... "lärare ska inte tas som ett skämt" .... har jag sagt att jag är ett skämt? jag blir så förbannad på respektlösa idioter som dessutom ska skriva sådan skit över internet...... face me and say that again bitch! det är inte "sådana" som mig som folk inte vill ha som lärare utan sådana som dömer folk efter ett utseende, som inte visar någon respekt.

jag vet att jag kommer få höra mer idioti angående mitt val av yrke kombinerat med mitt utseende. jag vet att jag kommer få kämpa för att få "rätt" i att se ut såhär. men det tänker jag också göra. jag ger mig inte för att vissa människor är så pass inskränkta och tror att vi lever på jesu tid.. det kommer bli allt vanligare med piercingar och tatueringar. så snart är ni utan en minoritet...... men jag skulle då aldrig säga till er "ska ni verkligen se ut sådär?" för jag är medveten om att människan och individen har ett val, som man ska respektera, så länge det inte skadar någon annan!

end.

Inga kommentarer: