tisdag, november 27, 2012

en ärlig chans


och så all dendär spriten
som du säger att du lätt kan kontrollera
jag såg hellre att du sett nån annan kvinna
som du velat röra någonstans
då hade jag ändå haft en ärlig chans

vad ska jag göra? jag är så trött på alla problem. det sliter mig sönder och samman,, trots all skit så är du den enda jag älskat till döds. den enda jag velat skapa en framtid med. det har väl ändrats med tiden. klart att känslor försvinner när man inte hörs. men jag älskar dig. alltid. mest. det går liksom inte att få dig ur mitt huvud. har dock insett att jag kanske måste gå vidare. men jag vill inte att vi slutar prata. inte att vi bara slänger bort allt vi byggt upp,. även om mycket av det rasat samman flera gånger om, så vill jag inte förlora dig. jag hatar att du mer än en gång bara dragit dig undan för du tror "hon blir lyckligare utan mig". jag är absolut inte lyckligare utan dig, snarare halv. vad vill du att jag ska göra? om du fick bestämma-..... säg det till mig. vill du att jag ska gå? jag går. jag vill bara vad som är bäst för dig. har fått för mig att jag är det, och tror nog fortfarande på det. men det känns inte som om du vill vad som är bäst för dig,. snarare det som förtär dig och slår ner dig i backen. jag vet inte vad jag ska tro.... jag vill bara,.... ha en ärlig chans?

jag vet inte om det är förutbestämt, men då trodde jag på det. det var liksom meningen, det skulle bara vara du å jag en dag. men den dagen kommer aldrig komma så länge du sitter fast i ditt eget träsk av misär. jag vet att du är rädd. jag är livrädd.. men du måste ju fan kämpa. kämpa för något bra, något värdefullt, något livsviktigt! vi har sett hur dysfunktionella vi är utan varandra, vi har sett hur det slitit oss sönder och samman. jag vill inte vara halv. jag vägrar! men jag har panik över livet, och jag vill inte leva ensam längre. det mest tragiska är väl att det är du som är mest ensam av oss två. jag vet ju att du inte vill vara ensam, så varför stretar du emot? låt saker ske,...? för en jävla gångs skull. jag vill inte plocka upp bitar av dig på gatan, jag vill inte höra en hes stämma i telefonen. jag vill vara där, jag vill vara nära. jag vill andas med dig. jag tänker på dig, hela jävla tiden. jag har ibland försökt få dig ur mitt system men du sitter fast i mitt hjärta,.. du är fastsydd där med den starkaste jävla tråden man kan hitta. du är kärlek. när ska du inse det? du kommer inte få en sådan chans till livet igen. och just nu håller den chansen på att tappa all kontroll. gör något människa! om du inte gör det kommer du ångra det för resten av ditt liv. du lever ju knappt............. vill du leva? 

Inga kommentarer: