måndag, september 17, 2012

gå med dem som vill dig väl, även om dina fickor är tomma..

jaha ja. så vart man inne i pluggandet igen. det suger. jag är sjukt trött på allt som har med skola att göra. trött på å läsa, trött på å skriva, trött på föreläsare, trött på seminarium, trött på studiegrupper.... allt. usch å fy! men jag har kommit så pass långt så jag kan ju inte ge upp nu. försöker kämpa på, men känner att jag tappat min självdisciplin.. någon som sett den? fattar inte.. jag har alltid haft disciplin, vad gäller allt.. nu är den borta vad gäller allt, vad gäller plugg, träning, dåliga vanor, allt. sucks! får hoppas jag får tillbaka gnistan någon gång, eller nåt. inte så lätt när man mår som man gör heller.

min lillasyster är i turkiet den skitungen,... värme å sol :( vill också! behöööööver. tur jag åker iväg till london den 30/10. då äre byebye sverige å skitnässjö i en HEL vecka med finaste människor! sen har jag å stina pratat om att åka till paris i februari/mars.. verkar som det blir av! ska kolla upp det vid årsskiftet å kolla flyg/boende å sånt. kommer bli fint. tur jag har saker att se fram emot, så jag inte gräver ner mig själv helt. tur jag har fina vänner,.. tur jag har pengar just nu så jag kan resa!

har även funderat på å dra iväg nån månad till något buddhistiskt land å umgås med munkar å leva med dem. skulle va sjukt häftigt! så ska kolla upp lite möjligheter ang. resa/skola/ekonomi å sådant. men det får vänta just nu, sjukt mycket annat som händer å min ekonomi tillåter inte riktigt det än, speciellt inte då jag har två resor inplanerade redan. men någon gång ska det hända. jag behöver miljöombyte!!!

så är det.

Inga kommentarer: